Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz S-Class

Η νέα Mercedes-Benz S-Class είναι το απόλυτο πολυτελές όχημα; Θα το ανακαλύψουμε…

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz S-Class

Η νέα Mercedes-Benz S-Class είναι το απόλυτο πολυτελές όχημα; Θα το ανακαλύψουμε…

Για πολλές γενιές η S-Class δεν ήταν απλώς το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Mercedes-Benz, αλλά το απόλυτο αυτοκίνητο στην πολυτελή κατηγορία. Καμία άλλη μάρκα δεν πλησίαζε σε αυτό το συνδυασμό ποιότητας, φινέτσας, άνεσης και τεχνολογίας, ούτε καν μοντέλα που στοίχιζε σημαντικά περισσότερα χρήματα.

Αυτή η νεότερη γενιά υπόσχεται να προσφέρει όλα όσα η Mercedes-Benz μας έχει συνηθίσει, σε ένα premium πακέτο. Και όσον αφορά την τεχνολογία, μια εντελώς νέα εμπειρία.

Στο εσωτερικό το μαλακό δέρμα λούζεται από το απαλό φως, το οποίο ρυθμίζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις σας. Σας προειδοποιούμε όμως ότι αν το παρακάνετε τότε κινδυνεύετε να κάνετε την S-Class να μοιάζει… με νυχτερινό κέντρο διασκέδασης.

Φουλ της τεχνολογίας

Στο εσωτερικό, υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 12,8 ιντσών με αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος. Η οθόνη του πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών είναι διαθέσιμη με τρισδιάστατη τεχνολογία και σε παρακολουθεί, έτσι, αρκεί να κοιτάξεις το εξωτερικό καθρέπτη και κάνει τη ρύθμιση της σωστής θέσης αυτόματα. Επίσης, το αυτοκίνητο σας προτείνει τη θέση οδήγησης.

Η πιο πρόσφατη γενιά του συστήματος πολυμέσων MBUX προσφέρει πιο ρεαλιστική απεικόνιση της πλοήγησης. Οι κάμερες προβάλουν εικόνες σε πραγματικό χρόνο και βελάκια για την πορεία πάνω στην ευρεία οθόνη υψηλής ανάλυσης.

Εξωτερικά, παρά το γεγονός ότι αναφερόμαστε στην έκδοση με το μεγάλο μεταξόνιο, με μήκος αμαξώματος 5.320 χιλ., καταφέρνει να… καμουφλάρει και να κρύβει τον όγκο της, χάρη στη νέα σχεδίασή της.

Η S 500 εφοδιάζεται με ένα 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 435 ίππους και 520 Nm ροπής. Επιπλέον, διαθέτει ένα 48V ηλεκτρικό σύστημα με μίζα-γεννήτρια, που της χαρίζει χαρακτηριστικά ήπια υβριδικού μοντέλου. Για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 4,9 δευτερόλεπτα.

Στην πράξη…

Έτσι, όσον αφορά την τεχνολογία αυτή η S-Class μπορεί να υποστηρίξει στην πράξη όσα ισχυρίζεται. H S-Class ανέκαθεν αποτελούσε τον προπομπό των νέων τεχνολογικών εξελίξεων, που ακολούθως πέρναγαν στη γκάμα των άλλων μοντέλων της Mercedes-Benz. Η νέα οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι εξαιρετική, ειδικά στη διαμόρφωση του Apple CarPlay που απεικονίζεται σε μεγάλο μέγεθος. Επιπλέον, υπάρχει tablet και για τους πίσω επιβάτες, ενώ μπορούν να ελέγξουν κάποιες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων της μπάρας φωτισμού που διατρέχει το εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Στην πράξη, οι πίσω επιβάτες δεν είχαν ποτέ τόσο χώρο στη διάθεσή τους, αλλά και τόση τεχνολογία. Μπορούν να μετακινήσουν και να αναδιπλώσουν το κάθισμα του συνοδηγού προς τα εμπρός ή να ρυθμίσουν την πλάτη, απολαμβάνοντας αναμφίβολα κορυφαία άνεση. Νιώθεις σαν να είσαι σε πρώτη θέση αεροπλάνου, ενώ και οι φίλοι των τεχνολογιών θα ενθουσιαστούν.

Ωστόσο προκύπτουν ερωτηματικά σχετικά με την αξία ορισμένων τεχνολογιών. Για παράδειγμα, αν η 3D TV δεν ενεργοποιηθεί τότε δεν μπορείς να δεις τα τρισδιάστατα όργανα -τα 2D έχουν καλύτερη ευκρίνεια-. Και ενώ η νέα πιο ρεαλιστική απεικόνιση του συστήματος πλοήγησης είναι διασκεδαστική, στην πράξη δεν προσφέρει τόση ακρίβεια, αφού μένει πίσω σε σχέση με τη θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Άνεση, ναι μεν, αλλά

Τα ημιαυτόνομα χαρακτηριστικά του μοντέλου λειτουργούν εξαιρετικά στον αυτοκινητόδρομο και γενικά η S 500 αποδεικνύεται εντυπωσιακά ήσυχη, -σχεδόν σαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο- και μόνο όταν πατήσει τέρμα το γκάζι ακούς ένα ελαφρύ βουητό στην καμπίνα. Είναι πολύ καλύτερα όταν την οδηγείς ήρεμα, κάτι που πιθανότατα θα συμβαίνει και τις περισσότερες φορές.

Ωστόσο, θα λέγαμε, ότι σε αρκετούς τομείς η Mercedes-Benz δείχνει να έχει επικεντρωθεί στην τεχνολογία, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την πολυτέλεια.

Πάρτε για παράδειγμα την ποιότητα κύλισης. Η αερανάρτηση κάνει ορισμένες φορές το αυτοκίνητο να μοιάζει… αέρινο, όπως περιμέναμε και είχαμε συνηθίσει εξάλλου από τις προηγούμενες γενιές της S-Class. Ωστόσο, παραδόξως, κάποιες φορές αντιδρά άτσαλα σε λακκούβες και σαμαράκια, μεταφέροντας κραδασμούς στο εσωτερικό. Υποψιαζόμαστε ότι ευθύνη έχουν για αυτό και οι μεγάλοι τροχοί 21 ιντσών και ίσως, άλλες εκδόσεις με μικρότερους τροχούς να είναι καλύτερες.

Μερικά από τα λεπτά ευαίσθητα χειριστήρια στο τιμόνι ή αλλού, χρειάζονται δύο ή και τρείς προσπάθειες για να κάνουν αυτό που ζητάς, ενώ επίσης οι φαντεζί αεραγωγοί στο ταμπλό δεν στέλνουν σωστά τον αέρα στο παρμπρίζ.

Κρατάει την κορυφή;

Μετά είναι και η ποιότητα. Δεν περιμένει να βάλεις το χέρι σου χαμηλά, στα καθίσματα και να πιάσεις πλαστικά που δίνουν την αίσθηση ενός φθηνότερου αυτοκινήτου. Έτσι, δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι τα χειριστήρια των καθισμάτων είναι τοποθετημένα στις πόρτες. Ωστόσο, αν πατήσεις τα πλήκτρα για τη θέρμανση ή την ψύξη των καθισμάτων, θα διαπιστώσεις ότι μετακινείται και το πλαίσιο που στηρίζονται.

Ούτε περιμένεις στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί και την οθόνη αφής να έχει ακμές που σου αφήνουν την αίσθηση ότι χρειάζονται… περιποίηση. Επίσης, έχουμε δει καλύτερη εξωτερική βαφή σε Lexus.

Για £113.185 (€131.122) προσφέρει περισσότερο, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που θα προσελκύσουν έναν αγοραστή απ’ όσα έχουμε δει μέχρι τώρα σε ένα αυτοκίνητο και παρά τις όποιες μικρές απογοητεύσεις, η νέα S-Class παραμένει ένα αρκετά ικανό πολυτελές όχημα ή αν προτιμάτε λιμουζίνα. Αλλά ενώ έχει πάει το παιχνίδι στο πεδίο της τεχνολογίας, έχει κάνει ένα βήμα πίσω όσον αφορά την πολυτέλεια. Πράγμα που σημαίνει ότι πλέον δεν αποτελεί την απόλυτη επιλογή στην κατηγορία.

Συμπέρασμα

Νιώθουμε ότι η Mercedes-Benz μάλλον κατέβασε τον πήχη στη νέα γενιά της S-Class. Αυτό επειδή εστίασε τόσο στην τεχνολογία του εσωτερικού (η οποία οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή) αφήνοντας κάποια βασικά στοιχεία πολυτέλειας σε δεύτερη μοίρα, που δεν είναι το ίδιο καλά όπως πριν όπως η κατασκευή και η ποιότητα κύλισης. Η S-Class ήταν στην κορυφή της κατηγορίας των πολυτελών οχημάτων, αλλά είναι κάτι που μπορείς να πεις και τώρα.

Φωτογραφίες: Autoexpress

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!