Οδηγούμε τη νέα Maserati Ghibli Hybrid

Απέναντι σε κάποιους ταλαντούχους ανταγωνιστές η Maserati Ghibli Hybrid των 330 ίππων φαίνεται… λίγη

Οδηγούμε τη νέα Maserati Ghibli Hybrid

Απέναντι σε κάποιους ταλαντούχους ανταγωνιστές η Maserati Ghibli Hybrid των 330 ίππων φαίνεται… λίγη

Η υβριδική Ghibli είναι η πρώτη εξηλεκτρισμένη Maserati, αλλά μην πιστέψετε ούτε για μια στιγμή ότι πρόκειται για την απάντηση των Ιταλών στην Tesla. Πρόκειται για ένα ήπια υβριδικό σύστημα, με το αποτέλεσμα να μην έρχεται να γράψει ξανά τους κανόνες στην τεχνολογία των ηλεκτροκίνητων.

Ακόμα και έτσι, είναι καλό να βλέπεις τη Maserati να προσπαθεί να ακολουθήσει τις εξελίξεις της αυτοκινητοβιομηχανίας που πάει με γοργούς ρυθμούς προς το πράσινο μέλλον της. Την ίδια στιγμή, η 74.000 € Ghibli Hybrid Gransport, φαίνεται να διατηρεί αρκετά από τις βασικές αξίες που έκαναν τη Maserati όλα αυτά τα χρόνια μια ξεχωριστή μάρκα, με δυνατό στιλ και κομψό εσωτερικό, αξιόλογη απόδοση και μετάδοση στους πίσω τροχούς, που απευθύνεται ξεκάθαρα σε ενθουσιώδεις οδηγούς.

Ιταλική γοητεία

Κάπως έτσι, έχουμε ένα ωραίο σε εμφάνιση mild-hybrid 4θυρο μοντέλο, με τη δυναμική που του χαρίζει το βαρύ όνομα της εταιρείας, το οποίο προτιμάς να οδηγείς, παρά να είσαι επιβάτης. Εκεί που έχει και τη δυναμική της η Maserati και προσφέρει μια καλή εναλλακτική απέναντι στον ανταγωνισμό αυτού του επιπέδου. Αν και είναι ξεκάθαρο ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι περισσότερο ανταγωνιστικό απέναντι στην Plug-in Hybrid BMW 530e, παρά αποτελεί εναλλακτική των Tesla και Polestar. Η τεχνολογία που διαθέτει δεν πλησιάζει στο ελάχιστο αυτή των αμιγώς ηλεκτρικών, ούτε καν αυτή των Plug-in υβριδικών.

Αντ’ αυτού, η Ghibli Hybrid έναν 2λιτρο 4κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης από Fiat-Chrysler, αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις, που συνδυάζεται με μια μπαταρία 48V και μια γεννήτρια σταθερού ρεύματος, με την απόδοση να φτάνει τους 330 ίππους και τα 450 Nm ροπής. Υπάρχει επίσης και μια μίζα-γεννήτρια και κάτι που η Maserati ονομάζει σύστημα e-booster που δίνει επιπλέον ώθηση και καλύτερες επιδόσεις στο πρόγραμμα Sport ή εναλλακτικά χαμηλότερη κατανάλωση.

 

Πέτυχε το στόχο;

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 254 χλμ./ώρα. Μια πιο προσεκτική ματιά στους αριθμούς δημιουργεί απορίες σχετικά με το αν η Maserati ακολούθησε τις προτεραιότητές της με λάθος τρόπο, γιατί ενώ η απόδοση φαίνεται καλή -έως και εντυπωσιακή- δεν θα λέγαμε το ίδιο και την οικονομία και τις εκπομπές.

Για ένα 2λιτρο mild hybrid μοντέλο οι εκπομπές CO2 των 192-216 γρ./χλμ. είναι ασυνήθιστα υψηλές. Ενώ παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου των 8,5 με 9,5 λτ./100 χλμ. απέχει επίσης αρκετά από το ιδανικό. Υπάρχουν αρκετοί ανταγωνιστές με βενζινοκινητήρες, που τα καταφέρνουν καλύτερα σε αυτόν τον τομέα και αυτό χωρίς να αναφέρουμε την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες και καθημερινές ταχύτητες, η οποία αγγίζει τα 10,8 λτ./100 χλμ.

Θα μπορούσε καλύτερα…

Τέτοια νούμερα θα ήταν πιο εύκολο να τα αποδεχθείς αν η Ghibli Hybrid είχε ήχο που ξεσηκώνει, όμορφα σχεδιασμένο και συναρμολογημένο εσωτερικό, ένα καλά ρυθμισμένο πλαίσιο που αναδείκνυε την πίσω κίνηση και παρείχε ισχυρές δόσεις οδηγικής απόλαυσης. Αλλά δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει.

Η ποιότητα κύλισης είναι απρόσμενα φτωχή στους περισσότερους δρόμους της Βρετανίας, -όπου έγινε η δοκιμή-, ακόμα και στους πιο καλούς, ενώ και το πλαίσιο μοιάζει… άτσαλο, απέναντι στους καλύτερους ανταγωνιστές, τόσο όσον αφορά ποιότητά του, όσο και την απόκριση.

Ο ήχος του κινητήρα δεν είναι τόσο ωραίος, σε όλο το εύρος στροφών, αλλά ειδικά στις υψηλότερες, όπου ο ήχος πνίγεται και δεν καταφέρνει να δώσει την αίσθηση των επιδόσεων που υπόσχεται στα χαρτιά. Ακόμα και το συνολικό πακέτο, με τη χαμηλή ποιότητα κατασκευής, είναι πίσω από τους περισσότερους ανταγωνιστές, των οποίων τα μοντέλα είναι τουλάχιστον το ίδιο καλά εξοπλισμένα, πιο ευρύχωρα εκεί που πραγματικά μετράει και στοιχίζουν λιγότερο.

Με το βλέμμα στο μέλλον

Υπό αυτό το πρίσμα είναι δύσκολο να εξάγεις ένα θετικό συμπέρασμα για τη νέα Ghibli Hybrid. Η αλήθεια είναι ότι όταν αφαιρέσεις τους V6 και V8 κινητήρες που συνήθως βρίσκεις στην καρδιά αυτού του αυτοκινήτου και τους αντικαταστήσεις με ένα μάλλον άψυχο και παραδόξως όχι τόσο αποδοτικό 4κύλινδρο mild-hybrid σύνολο, οι εγγενείς αδυναμίες του πλαισίου γίνονται πιο εμφανείς και δύσκολο να τις αγνοήσεις.

Αυτή τη φορά η αναμφισβήτητη δύναμη του ονόματος της Maserati δεν είναι αρκετή για να σώσει την Ghibli Hybrid. Σε σύγκριση με τον ολοένα αυξανόμενο εξαιρετικό ανταγωνισμό, όχι μόνο από τη Γερμανία, αλλά επίσης και από την Ιαπωνία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως αυτός αντικατοπτρίζεται στα μοντέλα της Jaguar, η Ghibli Hybrid, απλά δεν είναι αρκετά καλή. Μια οδυνηρή παρατήρηση η οποία όμως πρέπει να γίνει και να εισακουστεί από τη Maserati αν θέλει να επιβιώσει για άλλα 106 χρόνια.

Συμπέρασμα

Στα χαρτιά η νέα Ghibli Hybrid φαίνεται ως μια καλή περίπτωση για να παραμείνει η Maserati επίκαιρη και ελκυστική μέσα στο 2021. Στην πραγματικότητα, απογοητεύει λίγο, με την υβριδική τεχνολογία της να μην είναι ανταγωνιστική και να μην παρέχει την οικονομία, αλλά και τη μείωση των εκπομπών ρύπων που χρειάζεται για να ακολουθήσει, ενώ δεν έχει και τα βασικά ελκυστικά χαρακτηριστικά των κορυφαίων ανταγωνιστών της. Οι εγγενείς αδυναμίες της πλατφόρμας είναι δύσκολο να αγνοηθούν, όπως η έλλειψη χώρων πίσω και η παραδόξως χαμηλή ποιότητα κύλισης και άνεσης που προσφέρει. Επίσης, στα 74.000 ευρώ που είναι η τιμή της στην Μ. Βρετανία, είναι ακριβή απέναντι στον ανταγωνισμό, χωρίς μάλιστα να την υποστηρίζει με την ποιότητά της. Δεν είναι από τις καλύτερες στιγμές της Maserati.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!