Οδηγούμε το Audi e-tron GT

Η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών e-tron της Audi είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη

Οδηγούμε το Audi e-tron GT

Η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών e-tron της Audi είναι διαθέσιμη στην Ευρώπη

Θα αγοράζατε το Audi e-tron GT ή την Porsche Taycan; Αυτό είναι το καυτό ερώτημα στην αγορά των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χωρίς να χρειάζεται να μπει στην εξίσωση το Tesla Model S. Η πρώτη επαφή μας με το νέο ηλεκτρικό της Audi, το ομοίωμα του εντυπωσιακού πρωτότυπου του 2018, αποδεικνύει ότι η μάχη θα είναι αμφίρροπη.

Το e-tron GT είναι πλέον διαθέσιμο προς πώληση στην Ευρώπη, με τους περισσότερους να επιλέγουν τη βασική έκδοση GT quattro. Μικρή σχέση έχει βέβαια με αυτό που ονομάζουμε «βασική έκδοση», με τετρακίνηση, ηλεκτρικό σύστημα που αποδίδει 530 ίππους σε λειτουργία overboost (σε απλή λειτουργία 469 ίππους) και έχει τεχνολογία 800V που επιτρέπει φόρτιση 270 kW.

Οι τιμές στη Βρετανία αρχίζουν από τις 79.900 λίρες και στην Audi θεωρούν ότι θα είναι η πιο δημοφιλής. Εμείς δοκιμάζουμε πάντως την πλούσια έκδοση GT quattro Vorsprung, η οποία κοστίζει 106.000 λίρες. Με το επιπλέον κόστος παίρνεις θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ καθίσματα που έχουν 18 ρυθμίσεις, τα φώτα matrix LED με τεχνολογία laser, ρυθμιζόμενο cruise control με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης και head-up display. Το μεγαλύτερο όμως μέρος της διαφοράς πηγαίνει στη ρυθμιζόμενη αερανάρτηση και την ενεργητική τετραδιεύθυνση.

Κάθε έκδοση πάντως του e-tron GT χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία. Χωρητικότητας 93,4 kWh (εκ των οποίων τα 85 kWh είναι ωφέλιμα), προσφέρει σύμφωνα με την Audi αυτονομία έως 480 χλμ. ή 455 χλμ/ στο e-tron GT RS, εξαιτίας της μεγαλύτερης ισχύος των ηλεκτρικών μοτέρ (646 ίπποι σε λειτουργία overboost).

Ένα γνήσιο GT

Αν και δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα 660 χλμ. αυτονομίας του Tesla Model S, η τεχνολογία φόρτισης (στον κατάλληλο φορτιστή η διαδικασία 5-80% διαρκεί μόλις 23 λεπτά) σημαίνει ότι το e-tron GT είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πιστοποιεί το χαρακτήρα ενός grand tourer. Είναι ευρύχωρο για οδηγό-συνοδηγό και προσφέρει… τίμιους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις με μία φόρτιση, αρκεί η εξωτερική θερμοκρασία να μην είναι πολύ χαμηλή. Ένα κρύο πρωϊνό, ο υπολογιστής ταξιδίου έδειχνε αυτονομία 370 χλμ. με σχεδόν πλήρως φορτισμένη μπαταρία.

Πρόκειται επίσης για ένα αυτοκίνητο που επιβεβαιώνει την τιμή ενός GT από τη στιγμή που αθόρυβα ξεκινάς με ένα από τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης. Το default πρόγραμμα είναι το Comfort και μάλλον σε αυτό το e-tron GT quattro δείχνει πραγματικά το χαρακτήρα του, ειδικά με την αερανάρτηση. Υπάρχει η στιβαρή αίσθηση που θα περίμενες από ένα Audi, όμως σίγουρα η ρύθμιση είναι πιο μαλακή από αυτή της Taycan.

Δεν εννοούμε βέβαια ότι το e-tron GT δε διαθέτει και σπορ πλευρά – κάθε άλλο. Ακόμη και στο πρόγραμμα Comfort δεν εμφανίζονται κλίσεις στο αμάξωμα. Η ακρίβεια και η αίσθηση στο τιμόνι καθιστά πανεύκολη την σωστή τοποθέτηση του αυτοκινήτου σε γρήγορες διαδρομές και το βάρος των 2,2 τόνων κάνει γνωστή την παρουσία του σε πέρασμα από σημεία με κακοτεχνίες παρά σε στροφές με πολλά χιλιόμετρα. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση μάλλον παίζει ρόλο εδώ και χαρίζει στο μήκους 5 μέτρων Audi κύκλο στροφής που παραπέμπει σε οικογενειακό hatchback. Η αλλαγή στη θέση Dynamic δεν μεταβάλλει σημαντικά την οδηγική εμπειρία, με την αίσθηση από την αερανάρτηση και το τιμόνι να είναι ελαφρά πιο σφιχτή.

Audi e-tron GT test drive

Αστερίσκος στην επανάκτηση ενέργειας

Οι επιδόσεις, με την προϋπόθεση ότι η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη, ανταποκρίνονται σε όσα υπονοούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Γνωρίζουμε πόσο γρήγορα από στάση είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το e-tron GT δεν αποτελεί εξαίρεση: τα 100 χλμ/ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 4,1 δλ. με τη χρήση του launch control.

Πάντως η σταθερότητα  στις επιδόσεις είναι αυτή που εντυπωσιάζει περισσότερο, εν μέρει χάρη στο κιβώτιο των δύο σχέσεων. Η πρώτη σχέση βοηθά στην αρχική επιτάχυνση, με τη δεύτερη να αναλαμβάνει στη συνέχεια δράση. Ακόμη και με αυτή, δεν αντιλαμβάνεσαι απώλεια στο ρυθμό επιτάχυνσης, με την ροπή να είναι συνεχώς παρούσα. Στην πράξη, συμπεριφέρεται σαν ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το δικό του όμως ήχο.

Δεν είναι όλα θετικά στο e-tron GT. Η επανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα θα έπρεπε να είναι πιο δυνατή και σε ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο είναι ένα βασικό στοιχείο. Χειρίζεται τα μόλις δύο προγράμματα από τα paddles στο τιμόνι. Επίσης το e-tron GT δε διαθέτει δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (να φρενάρει δηλαδή όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι).

Συμπέρασμα

Το Audi e-tron GT είναι μία ακόμη αξιόλογη είσοδος στην κατηγορία των πολυτελών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προσφέρει την ιδανική αναλογία νέου και γνώριμου και διαφέρει αισθητά από την Taycan καθώς πρόκειται για ένα πιο άνετο ηλεκτρικό grand tourer. Είναι εξαιρετικό στην οδήγηση με δυνατά σημεία όπως η φόρτιση 270 kW, αν και για την οριστική ετυμηγορία θα πρέπει να δοκιμάσουμε την έκδοση με τη βασική ανάρτηση.

Audi e-tron GT test drive

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!