Οδηγούμε το MINI Countryman JCW

Το αναβαθμισμένο MINI Countryman JCW αποκτά όλες τις σπορ πινελιές, αλλά έχει και τους περιορισμούς του

Οδηγούμε το MINI Countryman JCW

Το αναβαθμισμένο MINI Countryman JCW αποκτά όλες τις σπορ πινελιές, αλλά έχει και τους περιορισμούς του

Όταν η MINI παρουσίασε το πιο αμφιλεγόμενο μοντέλο μέχρι σήμερα, το SUV Countryman, το 2010, οι πιο σκληροπυρηνικοί οπαδοί της δεν είχαν ενθουσιαστεί τόσο. Σήμερα, μια δεκαετία μετά, το Countryman έχει ενσωματωθεί άψογα στη γκάμα της βρετανικής μάρκας. Τόσο πολύ μάλιστα, που αυτή η δεύτερη γενιά του μοντέλου έχει αναβαθμιστεί έτσι ώστε να διατηρήσει την εικόνα του απέναντι σε ένα συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αντιπάλων, συμπεριλαμβανομένων των, Volkswagen T-Roc και Audi Q2, τα οποία προσφέρουν πιο premium εικόνα.

Αυτή είναι η πρώτη δοκιμή της ανανεωμένης εκδοχής, με την έκδοση να είναι η John Cooper Works. Αυτό το SUV επιδόσεων τοποθετείται στην κορυφή της πυραμίδας του μοντέλου, με το Countryman να έχει δεχθεί κάποιες αισθητικές βελτιώσεις που περιλαμβάνουν την ανασχεδιασμένη μάσκα και τον εμπρός προφυλακτήρα, ενώ και τα φώτα LED ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό.

Ο πίσω προφυλακτήρας είναι επίσης νέος, όπως και οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι πιο μεγάλες σε διάμετρο. Το Countryman υιοθετεί τη σχεδίαση Union Flag στα πίσω φωτιστικά, με τη σημαία της Βρετανίας και κάποιες ακόμα λεπτομέρειες να προσδίδουν στιλ στην προσωπικότητα του μοντέλου.

Στο εσωτερικό η τεχνολογία έχει αναβαθμιστεί, με ένα νέο πίνακα οργάνων πέντε ιντσών, που έρχεται κατευθείαν από το ηλεκτρικό MINI.

Άφθονη δύναμη

Αλλά το Countryman JCW εφοδιάζεται αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και μάλιστα τον ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο παραγωγής. Είναι ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 2,0 λίτρων, με απόδοση 306 ίππων και 450 Nm ροπής! Η μετάδοση περνάει και στους τέσσερις τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων. Χάρη στο σύστημα ALL4 (με ένα διαφορικό Torsen εμπρός) κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα.

Ενώ η σχεδίαση προσδίδει χαρακτήρα στο μοντέλο, δεν θα λέγαμε το ίδιο και για το ήχο του κινητήρα. Στο Sport mode, ο ενισχυτής του ήχου δημιουργεί ένα βούισμα, αλλά ακόμα και ο φυσικός ήχος δεν είναι και τόσο ελκυστικός.

Η πλούσια ροπή που είναι διαθέσιμη σε μεγάλο εύρος, δίνει τουλάχιστον καλή ευελιξία. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένας άξιος σύμμαχος, που κάνει τα πάντα για να πραγματοποιεί γρήγορα τις αλλαγές, αλλά στη χειροκίνητη λειτουργία μερικές φορές γίνεται απότομο, προκαλώντας μια ασυνήθιστη παύση και ένα τράνταγμα, με στιγμιαίο κόψιμο της δύναμης. Ωστόσο, στην πλήρως αυτόματη λειτουργία, αλλάζει γλυκά, αξιοποιώντας τη ροπή, ανεβάζοντας νωρίς, προκειμένου να προσφέρει άνεση.

Κάτι που δεν μπορείς να πεις ότι ισχύει και για τoν τρόπο που πατάει. Το αυτοκίνητό μας εξοπλίζεται με τους έξτρα μεγάλους τροχούς 19 ιντσών και ενώ η ανάρτηση είναι σφιχτή, απέχει αρκετά από τον τραχύ τρόπο που αντιδρά το πλαίσιο στις λακκούβες. Ελέγχει καλά το βάρους 1.675 κιλών Countryman JCW, αλλά αφήνει να περάσουν στο εσωτερικό, με περισσότερες λεπτομέρειες από όσο θα ήθελες, οι ατέλειες του δρόμου, όπως τα καλύμματα των φρεατίων.

Ζωντανό στο δρόμο

Ωστόσο, η ακρίβεια που προσφέρει στο χειρισμό, με το κοφτερό τιμόνι, δίνει στο Countryman JCW το επίπεδο ευελιξίας που αναμένουμε από ένα «καυτό» MINI, ανεξάρτητα από το μέγεθος και το σχήμα του.

Εδώ είναι που μπαίνει το χαρακτηριστικό στοιχείο της μάρκας που αφορά τον δείκτη ευχαρίστησης. Σε επαρχιακούς δρόμους δεν το νιώθεις σαν ένα μικρό SUV, αλλά περισσότερο σαν ένα συμβατικό hot hatch και αυτό είναι ξεκάθαρα φιλοφρόνηση. Έχει πρόσφυση και αλλάζει κατεύθυνση καλά, με τρόπο που κάνει ευχάριστη την οδήγηση του Countryman JCW.

Με κάποιους περιορισμούς…

Ωστόσο, το αυτοκίνητο έχει και τους περιορισμούς του. Είναι ένα SUV αρχικά και ένα σπορτίφ μοντέλο κατά δεύτερον. Και ενώ τα 450 λίτρα του χώρου αποσκευών το καθιστούν κυρίαρχο απέναντι στον ανταγωνισμό όπως το Volkswagen T-Roc R, το MINI δεν είναι τόσο χρηστικό, όσο αντίστοιχης τιμής SUV, όπως το Cupra Ateca.

Ο χώρος για τα πόδια πίσω ικανοποιεί, ενώ και η ψηλή γραμμή της οροφής υπόσχεται αξιόλογο χώρο και για τα κεφάλια. Αλλά το εσωτερικό αρχίζει τώρα να δείχνει λίγο παλιό, παρά τις νέες έξτρα τεχνολογικές πινελιές. Η ποιότητα των υλικών στην πλειονότητά τους είναι καλή, αλλά η εν γένει σχεδίαση αισθάνεσαι ότι θα μπορούσε να είναι πιο φρέσκια.

Το κορυφαίων προδιαγραφών JCW προσφέρει ένα καλό πακέτο εξοπλισμού σε σχέση με την τιμή του. To πακέτο Comfort Plus που περιλαμβάνεται, διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος περιμετρικά του αμαξώματος, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα και κεντρικό υποβραχιόνιο. Σύστημα πλοήγησης, Apple CarPlay, οθόνη 8,8 ιντσών, δερμάτινα σπορ καθίσματα, cruise control και λειτουργίες χωρίς κλειδί περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό.

Συμπέρασμα

Υπό συνθήκες το Countryman JCW είναι εκπληκτικά διασκεδαστικό για SUV, αλλά θα θέλαμε το πεδίο δράσης του να είναι ευρύτερο. Αν πρόσφερε περισσότερη άνεση στο δρόμο, λίγο ακόμα χώρο και μεγαλύτερη αίσθηση ανανέωσης στην καμπίνα του με πιο σύγχρονη τεχνολογία, θα ήταν ακόμα πιο ελκυστικό. Οι αισθητικές αλλαγές βοήθησαν, όπως και το νέο ψηφιακό ταμπλό είναι στο σωστό δρόμο, αλλά ενώ το Countryman JCW είναι γρήγορο, δεν φτάνει στα υψηλά επίπεδα που η MINI είναι ικανή να φτάσει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!