Οδηγούμε το Hyundai Bayon: Από 15.790 ευρώ στην Ελλάδα

Το Hyundai Bayon είναι το compact SUV της κορεατικής φίρμας, το οποίο τοποθετείται στη βάση της γκάμας

Οδηγούμε το Hyundai Bayon: Από 15.790 ευρώ στην Ελλάδα

Το Hyundai Bayon είναι το compact SUV της κορεατικής φίρμας, το οποίο τοποθετείται στη βάση της γκάμας

Τα μικρά SUV έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη και με την Hyundai να έχει ήδη το Kona στη γκάμα της, έχει χώρο για ένα ακόμα μικρότερο μοντέλο. Έτσι λοιπόν προέκυψε και το Hyundai Bayon. Είναι ένα μικρό SUV που έχει ως βάση το i20, όπως το ανταγωνιστικό Ford Puma έχει το Fiesta. Ξεχωρίζει για τη μεγάλη εισαγωγή αέρα με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, στοιχεία που έχουν γίνει πλέον σήμα κατατεθέν της Hyundai.

Με μικρούς, ήπια υβριδικούς κινητήρες

Έτσι, είναι ξεκάθαρο ότι το Bayon μοιράζεται κάποια στοιχεία με το Hyundai Tucson, κάτι που δεν κακό σε καμία των περιπτώσεων.  Η εισαγωγική έκδοση εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα του 1,0 λίτρου. Η απόδοσή του είναι 100 ή 120 ίππους αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση. Αμφότερες διαθέτουν ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V που έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας.

Ο ισχυρότερος συνδυάζεται με το νέο «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, το οποίο δεν διαθέτει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στο πεντάλ του συμπλέκτη και το δίσκο. Που σημαίνει ότι ο κινητήρας μπορεί να απενεργοποιηθεί αυτόματα ακόμα και όταν υπάρχει σχέση στο κιβώτιο, με το ήπια υβριδικό σύστημα με τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, σε αυτή την περίπτωση να παρέχει αρκετή ενέργεια για το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και τις άλλες λειτουργίες. Φυσικά αυτό βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Με στοιχεία από το i20

Ο κινητήρας έχει ομαλή λειτουργία και αξιόλογη κατανομή της ροπής, ενώ προσφέρει και αξιόλογες επιδόσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε 10,4 δευτερόλεπτα. Μηχανικά, το Bayon θυμίζει i20, με την απόδοση να είναι ομαλή, τις επιδόσεις επαρκείς και εν γένει η λειτουργία να είναι ραφιναρισμένη.

Στο δρόμο το Bayon ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει, αλλά και την ακρίβεια σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Στο εσωτερικό του έχει επίσης στοιχεία από το supermini της Hyundai, με το ψηφιακό πίνακα οργάνων να ξεχωρίζει. Την εικόνα συμπληρώνει η μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων που τοποθετημένη, ψηλά, στο κέντρο του ταμπλό.

Σε σύγκριση με το i20 είναι τέσσερα εκατοστά πιο ψηλό, διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση στο εσωτερικό. Πίσω ο χώρος είναι ελαφρώς περιορισμένος, με αποτέλεσμα οι ψηλότεροι να μην απολαμβάνουν κορυφαίες ανέσεις σε μεγάλες διαδρομές. Ωστόσο, ο όγκος του χώρου αποσκευών με 411 λίτρα είναι πολύ καλός.

Συμπέρασμα

Το Hyundai Bayon δεν είναι το πιο ευρύχωρο μικρό SUV, αν και έχει καλό χώρο αποσκευών, αλλά προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο, που έχει καλό «πάτημα» στο δρόμο και δυνατή εξληλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων που συνδυάζουν επιδόσεις με οικονομία. Η πρώτη οδηγική επαφή μας με το ευρωπαϊκών προδιαγραφών Bayon, μας άφησε καλές εντυπώσεις και δείχνει ότι μικρό crossover έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην πολυπληθή κατηγορία του.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!