Mercedes-EQS: Η λιμουζίνα των ηλεκτρικών

Πολυτέλεια, επιδόσεις και αυτονομία έως 770 χλμ. σε ένα sedan που ξεπερνά σε μήκος τα 5,2 μέτρα

Mercedes-EQS: Η λιμουζίνα των ηλεκτρικών

Πολυτέλεια, επιδόσεις και αυτονομία έως 770 χλμ. σε ένα sedan που ξεπερνά σε μήκος τα 5,2 μέτρα

Ένας «καμβάς» πάνω στον οποίο έχει… ζωγραφίσει όλες τις τεχνολογίες του μέλλοντος, διαθέσιμες σήμερα. Αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που ακολουθεί την EQS, το μεγαλύτερο μοντέλο της οικογένειας Mercedes-EQ και ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής μάρκας. Το αμιγώς ηλεκτρικό sedan μήκους 5,2 μέτρων είναι ό,τι πιο προηγμένο έχει σχεδιάσει η Mercedes-Benz, στους τομείς της αεροδυναμικής, της ηλεκτροκίνησης, των συστημάτων συνδεσιμότητας, άνεσης και ασφάλειας.

Σχεδιαστικά η EQS διαφέρει αισθητά από την S-Class, ώστε να είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Στο εμπρός μέρος συναντάμε την μαύρη μάσκα που ενώνεται με τα φωτιστικά σώματα, ενώ εντελώς ξεχωριστή είναι η «φωτεινή υπογραφή» του πίσω μέρους. Στο πολυτελές εσωτερικό δεσπόζει η νέα οθόνη MBUX Hyperscreen, με ενιαίο κρύσταλλο καλύπτει όλο το ταμπλό της ηλεκτρικής λιμουζίνας, από την αριστερή μέχρι τη δεξιά κολώνα, με πλάτος στα 1,41 μέτρα! Κάτω από τις οθόνες τεχνολογίας OLED βρίσκονται 12 αισθητήρες που ενεργοποιούνται με την αφή και δημιουργούν μία δόνηση.

Στα πλάνα και σπορ έκδοση

Ως το πρώτο μοντέλο που κάνει χρήση της αρχιτεκτονικής για μεγάλα και πολυτελή ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η EQS θα κυκλοφορήσει σε πισωκίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Η πρώτη έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ (eATS) τοποθετημένο πίσω, ενώ η έκδοση 4MATIC φέρει και δεύτερο ηλεκτροκινητήρα μπροστά. Κατά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου, εντός του 2021, θα είναι διαθέσιμες δύο  εκδόσεις με μεγάλη ισχύ. Δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, καθώς το βάρος του ηλεκτρικού sedan αγγίζει τους 2,5 τόνους.

Η EQS 450+ αποδίδει 333 ίππους και η EQS 580 4MATIC+ 524 ίππους, με την αντίστοιχη ροπή να ανέρχεται σε 568 και 855 Nm. Στα πλάνα της Mercedes-Benz είναι και σπορ έκδοση, με ισχύ έως 760 ίππους. Πέρα από τον αεροδυναμική σχεδίαση και την τεχνολογία επανάκτησης ενέργειας, το λογισμικό της μπαταρίας της EQS θα ανανεώνεται εξ’ αποστάσεως κατά τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Αυτονομία για ταξίδια non-stop

Ένα μεγάλο ηλεκτρικό sedan, και μάλιστα τοποθετούμενο στην πολυτελή κατηγορία, δεν θα είχε λόγο ύπαρξης με μικρή μπαταρία. Στην περίπτωση της EQS, του 100% ηλεκτρικού μέλους στη γκάμα της S-Class, η Mercedes-Benz δηλώνει ότι βρήκε τη λύση. Πώς; Αφενός τοποθετώντας νέας γενιάς μεγάλη μπαταρία 107,8 kWh (κατά 26% μεγαλύτερη από αυτή της EQC) και αφετέρου με τεχνολογίες που περιορίζουν την κατανάλωση ενέργειας.

Η EQS διαθέτει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,201 που αποτελεί νέο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής. Σε συνδυασμό με τα εξελιγμένα συστήματα ανάκτησης ενέργειας και τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 210 χλμ/ώρα, το ηλεκτρικό sedan επιτυγχάνει αυτονομία έως 770 χλμ. με μία φόρτιση, στον κύκλο δοκιμών WLTP. Ο οδηγός θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα ανάκτησης της ενέργειας και τη λειτουργία coast (όταν σηκώνει το πόδι του από το γκάζι), μέσω των paddles στο τιμόνι.

Όλτα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα – παρά τις μεγάλες διαστάσεις και το βάρος που προσθέτει η μπαταρία – η Mercedes-Benz να ανακοινώνει χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Έως 20,4 kWh/100 χλμ. για την EQS 450+ και έως 21,8 kWh/100 χλμ. για την EQS 580 4MATIC.

Στάση για καφέ και φόρτιση

Η τεχνολογία της μπαταρίας της EQS επιτρέπει την ταχυφόρτισή της ακόμη και σε σταθμούς 200 kW. Μέσα σε μόλις 15 λεπτά, η μπαταρία φορτίζεται για επιπλέον 300 χλμ! Σε wallbox 11 kW ή σε δημόσιο φορτιστή AC 22 kW, η διαδικασία φόρτισης από το 10% στο 100% διαρκεί 10 και ώρες, αντίστοιχα. Μάλιστα στο ευρωπαϊκό δίκτυο της Ionity, η φόρτιση θα είναι δωρεάν για τον πρώτο χρόνο.

Την πιο συμφέρουσα διαδρομή, με βάση τους υπάρχοντες σταθμούς φόρτισης, προτείνει και η έξυπνη πλοήγηση, μέρος της νέας γενιάς του συστήματος πολυμέσων MBUX. Ο οδηγός μπορεί να προσθέσει χειροκίνητα επιπλέον σημεία φόρτισης, ενώ υπολογίζεται μέχρι και το κόστος.

Τεχνολογία από το μέλλον

Η EQS παρκάρει και ξεπαρκάρει μόνη της, μέσω της εφαρμογής στο κινητό. Και η μακρά λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού δεν σταματά εκεί. Περιλαμβάνει μέχρι και αυτόματες πόρτες, για οδηγό-συνοδηγό και τους πίσω επιβάτες. Καθώς πλησιάζει το αυτοκίνητο, αρχικά εκτείνονται οι χειρολαβές και στη συνέχεια ανοίγει η πόρτα του οδηγού. Μέσω του MBUX μπορεί να ανοίξει τις πίσω πόρτες, διευκολύνοντας π.χ. την είσοδο των παιδιών.

Η τεχνητή νοημοσύνη και οι έως 350 αισθητήρες, επιτρέπουν στην EQS να σκανάρει συνεχώς το δρόμο. Η ηλεκτρική λιμουζίνα προσαρμόζει τη συμπεριφορά της ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και τις επιθυμίες του οδηγού και των επιβατών της. Ο προαιρετικός αυτόματος πιλότος DRIVE PILOT προσφέρει αυτόνομη οδήγηση σε ταχύτητες έως 60 χλμ/ώρα, σε συνθήκες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο.

Η ενεργητική τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν έως 4,5 μοίρες, διευκολύνει τις μανούβρες της EQS μέσα στο αστικό περιβάλλον. Προαιρετικά, η ηλεκτρική Mercedes-Benz μπορεί να παραγγελθεί ή να αναβαθμιστεί το λογισμικό εξ αποστάσεως με γωνία έως 10 μοίρες. Ο κύκλος στροφής είναι σε αυτή την περίπτωση μόλις 10,9 μέτρα, εντυπωσιακό στοιχείο για ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά σε μήκος τα 5 μέτρα.

Οι πωλήσεις της EQS αναμένεται να αρχίσουν εντός του καλοκαιριού, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται στους ιδιοκτήτες τους πριν τα τέλη του 2021.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!