Hyundai Kona N: Το SUV που «γεννήθηκε» στις πίστες

Με 2λιτρο turbo 280 ίππων και το νέο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

Hyundai Kona N: Το SUV που «γεννήθηκε» στις πίστες

Με 2λιτρο turbo 280 ίππων και το νέο 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

Η «αυλαία» άνοιξε για την αποκάλυψη του Kona N, ενός σπορ B-SUV που ενσωματώνει τις πιο προηγμένες τεχνολογίες διαθέτει η Hyundai. Πρόκειται για το τρίτο μοντέλο της κορεάτικης μάρκας, μετά τα i20 και i30, που δέχεται τη «φροντίδα» των μηχανικών της Hyundai Ν. Η εξέλιξή του τελειοποιήθηκε στο Nurburgring, ολοκληρώνοντας σχεδόν 1.350 γύρους στη διαδρομή των 20,8 χλμ.

Στόχος της Hyundai είναι να προσφέρει ένα μικρό SUV που λόγω και των συμπαγών διαστάσεών του (μήκος 4,21 μέτρα, πλάτος 1,8 μέτρα) είναι ευέλικτο και φιλικό στην καθημερινή του χρήση μέσα στην πόλη, ενώ παράλληλα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά του επιτρέπουν να… καταπίνει μεγάλες αποστάσεις. «Κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί η ικανότητά του μέσα στις πίστες, κάτι που επιτυγχάνεται όχι απλά χάρη στην υψηλή ισχύ (280 ίπποι) και ροπή (392 Nm) αλλά και στις προηγμένες τεχνολογίες που διαθέτει.

SUV και hot hatch μαζί

Οι διαστάσεις του Kona N είναι σχεδόν όμοιες με αυτές του απλού μοντέλου, με εξαίρεση το ελαφρά μειωμένο ύψος λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης. Από αυτό το σημείο όμως οι αλλαγές είναι πολλές και σημαντικές. Από το αισθητικό κομμάτι με την αποκλειστική απόχρωση Sonic Blue των φωτογραφιών, τα λογότυπα «Ν» και τις κόκκινες λεπτομέρειες στο αμάξωμα, μέχρι πιο ουσιαστικά στοιχεία όπως οι 19άρες ζάντες αλουμινίου, οι σπορ προφυλακτήρες, τα φουσκωμένα φτερά, η πίσω αεροτομή με το ενσωματωμένο τριγωνικό φως των φρένων, ο διαχύτης με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Αποκλειστικές λεπτομέρειες στην καμπίνα των επιβατών τονίζουν το χαρακτήρα του SUV της Hyundai. Όπως το τιμόνι που φέρει κουμπιά για τη λειτουργία του κιβωτίου, τα σπορ καθίσματα (με επενδύσεις σε ύφασμα, δέρμα ή σουέντ), ο δερμάτινος λεβιές του χειροφρένου. Το ψηφιακό κόκπιτ «αγκαλιάζει» τον οδηγό, με το head-up display και τις δύο οθόνες 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Εκεί προβάλλονται χρήσιμες πληροφορίες κατά την οδήγηση στην πίστα, όπως η ισχύς, η ροπή, το turbo boost.

Ο κινητήρας βρήκε το… ταίρι του

Κάτω από το καπό του Kona N «φωλιάζει» ο 2.0 T-GDI, ισχύος 280 ίππων και ροπής 392 Nm. Την αποστολή να περάσει όλη αυτή τη δύναμη στο δρόμο αναλαμβάνει το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το N DCT. Βασίζεται στο 8DCT της Hyundai, όμως έχει δεχτεί βελτιώσεις κυρίως στον τομέα της αντοχής. Είναι τεχνολογίας υγρού τύπου, για μειωμένες τριβές ανάμεσα στα κινούμενα μέρη και καλύτερη ψύξη του, κάτι που αποτελεί ζητούμενο κατά την οδήγηση σε πίστα. Το χαρακτηριστικό του είναι ότι συνδυάζει την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου σε καθημερινή χρήση και την εμπειρία ενός σειριακού κιβωτίου κατά την σπορ οδήγηση.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δε σταματούν εδώ: το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) συνεργάζεται με το ESP (μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως) για πιο δυναμική συμπεριφορά στις στροφές, ομοίως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECS, το Traction Mode εξασφαλίζει πρόσφυση σε διαφορετικές επιφάνειες και τα Launch Control/ Creep Off εκτοξεύουν τις επιδόσεις στην πίστα.

Hyundai Kona N

Ο οδηγός του Kona N έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας του N DCT:

Το N Grin Shift ενεργοποιείται μέσω του κόκκινου κουμπιού NGS στο τιμόνι και προσφέρει για διάστημα 20 δλ. πλήρη ισχύ (με την αντίστροφη μέτρηση να φαίνεται στον πίνακα οργάνων). Για να ενεργοποιηθεί και πάλι, ο οδηγός θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 40 δλ.

Το N Power Shift ενεργοποιείται όταν το Kona N επιταχύνει με πάνω από το 90% του γκαζιού. Η λειτουργία αυτή περιορίζει τις απώλειες ροπής κατά το ανέβασμα σχέσης. Σε αυτό το πρόγραμμα και με ενεργοποιημένο το Launch Control, το Kona N ολοκληρώνει σε 5,5 δλ. την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα. Η δε τελική του ταχύτητα φθάνει τα 240 χλμ/ώρα.

Το N Track Sense Shift ενεργοποιείται χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, όταν διαπιστωθούν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, όπως σε μία πίστα. Το κιβώτιο επιλέγει την ιδανική στιγμή για αλλαγή σχέσης, «αντικαθιστώντας» έναν οδηγό αγώνων.

Το σύστημα N Grin Control δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα: Eco, Normal, Sport, N και Custom. Το κάθε ένα επεμβαίνει ανάλογα στον κινητήρα, το ESP, το σύστημα διεύθυνσης και τον ήχο από την εξάτμιση (με γεννήτρια ήχου στην καμπίνα να αυξάνει την ένταση). Στο πρόγραμμα Custom ο οδηγός δημιουργεί το δικό του συνδυασμό επιλογών.

Hyundai Kona N

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!