BMW M3 και M4 xDrive: Η δύναμη συναντά την τετρακίνηση

Ο εξακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 510 ίππους στις εκδόσεις Competition των δύο σπορ αυτοκινήτων

BMW M3 και M4 xDrive: Η δύναμη συναντά την τετρακίνηση

Ο εξακύλινδρος κινητήρας αποδίδει 510 ίππους στις εκδόσεις Competition των δύο σπορ αυτοκινήτων

Με τις τετρακίνητες εκδόσεις των M3 και M4 Competition, η BMW δίνει επιπλέον δυναμικά χαρακτηριστικά στις σπορ εκδόσεις του μεσαίου sedan και coupe. Το λανσάρισμα των εκδόσεων xDrive έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2021 και συγκεκριμένα τον προσεχή Ιούλιο.

Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των πισωκίνητων Competition, κάτω από το καπό βρίσκεται ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 3 λίτρων με τους 510 ίππους και τα 650 Nm ροπής (έναντι 480 ίππων και 550 Nm στις «απλές» Μ3/Μ4). Η ροπή περνά στους τροχούς μέσω του 8τάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic. Το σύστημα AWD, ειδικά σχεδιασμένο για τα μοντέλα της BMW M, κατανέμει τη ροπή εμπρός / πίσω ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις συνθήκες.

Οι βελτιώσεις στην πρόσφυση, τη σταθερότητα, την ευελιξία αποτυπώνονται και στους χρόνους επιτάχυνσης. Η BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και η BMW M4 Competition Coupe με M xDrive χρειάζονται 3,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ/ώρα, όντας κατά 0,4 δευτ. ταχύτερες από τα πισωκίνητα μοντέλα.

M xDrive και Active M Differential για πιο δυναμική συμπεριφορά

Ο ειδικά ρυθμισμένος έλεγχος μετάδοσης ισχύος του συστήματος M xDrive ήδη αποτελεί μία εναλλακτική πρόταση αντί της κλασσικής πίσω κίνησης για πολλά μοντέλα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Η τετρακίνηση συνδυάζεται με το Active M Differential, το οποίο εξασφαλίζει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ των πίσω τροχών, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Αυτό βοηθά στη μεταφορά της ροπής στο δρόμο χωρίς μείωση της επιτάχυνσης, κυρίως όταν το αυτοκίνητο πιέζεται δυνατά ή η πρόσφυση στη μία πλευρά είναι  μειωμένη. Τα συστήματα M xDrive και Active M Differential συνοδεύονται από ειδικό έλεγχο πρόσφυσης Μ, ενώ συνεργάζονται με το Dynamic Stability Control (DSC) ώστε να διασφαλίζεται ακριβής αλληλεπίδραση ανάλογα με τις συνθήκες. Σαφής στόχος εδώ είναι η δημιουργία μιας εξαιρετικά δυναμικής οδηγικής εμπειρίας που συνδυάζει τη γνώριμη αίσθηση Μ με την αυξημένη ελκτική πρόσφυση και κατευθυντική ευστάθεια.

BMW M3 M4 Competition

Το σύστημα M xDrive χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη στο κιβώτιο τετρακίνησης για ομαλή, προσαρμοζόμενη και πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών. Η παροχή λαδιού στον πολύδισκο συμπλέκτη έχει βελτιστοποιηθεί για αποδοτική λειτουργία του μηχανισμού μεταβλητού διαχωρισμού ισχύος ακόμα και σε σκληρές συνθήκες αγωνιστικής οδήγησης. Με τη μετάδοση ισχύος στα εμπρός και πίσω διαφορικά επιφορτίζονται ειδικά κατασκευασμένοι άξονες για τις BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Ομοίως εξατομικευμένα είναι και τα ημιαξόνια στους τροχούς. Το σύστημα AWD είναι ρυθμισμένο ώστε να μεταφέρει περισσότερη ισχύ στον πίσω άξονα κατά το κλασικό στυλ Μ. Υπό κανονικές συνθήκες, η κινητήρια ισχύς διοχετεύεται αποκλειστικά στον πίσω άξονα, με τους εμπρός τροχούς να εμπλέκονται μόνον όταν οι πίσω δεν μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ στο δρόμο.

H BMW 320e με 204 ίππους και χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Το κιβώτιο τετρακίνησης διαθέτει μία ειδική μονάδα ελέγχου και ενσωματωμένο σύστημα περιορισμού ολίσθησης των τροχών. Αυτό επιτρέπει την αντιστάθμιση των όποιων διαφορών στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών πολύ γρήγορα και χωρίς να απαιτείται εμπλοκή του κεντρικού συστήματος ελέγχου DSC. Από αυτό προκύπτουν αναβαθμισμένες επιδόσεις AWD που ενισχύουν τον θρυλικό χαρακτήρα των μοντέλων Μ σε σπορ συνθήκες οδήγησης, όπως η επιτάχυνση στις στροφές και τα ελεγχόμενα ντριφτ.

Η δυναμική μεταφορά ισχύος στο δρόμο στις BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και BMW M4 Competition Coupé με M xDrive πραγματοποιείται μέσω στάνταρ τροχών Μ ελαφρού κράματος διαμέτρου 19” στον εμπρός άξονα και 20” στον πίσω άξονα. Οι σφυρήλατες ζάντες σε σχέδιο twin-spoke με φινίρισμα Jet Black εφοδιάζονται με ελαστικά 275/35 R19 μπροστά και 285/30 R20 πίσω. Ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά για πίστα με τις ίδιες διαστάσεις διατίθενται προαιρετικά.

BMW M3 M4 Competition

Η τεχνολογία AWD στις νέες BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και BMW M4 Competition Coupé με M xDrive συμπληρώνεται από έναν εμπρός άξονα με γόνατα και διπλούς συνδέσμους που έχει επανασχεδιαστεί γι’ αυτά τα μοντέλα και φέρει ειδικά προσαρμοσμένη γεωμετρία και λόγο υποπολλαπλασιασμού κρεμαγιέρας. Αυτές οι εκτενείς ειδικές μετατροπές για το σύστημα τετρακίνησης διασφαλίζουν ότι τόσο οι – υφιστάμενες – αμιγώς πισωκίνητες εκδόσεις όσο και οι νέες αντίστοιχες εκδόσεις M xDrive ξεχωρίζουν φέροντας διαπιστευτήρια Μ προερχόμενα από μία εξέλιξη χωρίς συμβιβασμούς. Τα τετρακίνητα μοντέλα ωφελούνται επίσης από μία ειδικά προσαρμοσμένη έκδοση του συστήματος παροχής λαδιού του κινητήρα που έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις.

Τρία M xDrive modes εξατομικεύουν την αίσθηση Μ

Το M xDrive επιτρέπει επίσης στον οδηγό να προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του συστήματος τετρακίνησης και τις επιδόσεις ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις προσωπικές προτιμήσεις του. Η επιθυμητή ρύθμιση μπορεί να επιλέγεται από το μενού Setup του λειτουργικού συστήματος Μ, με τρία διαφορετικά προγράμματα μετάδοσης. Στην προκαθορισμένη ρύθμιση 4WD, το σύστημα ADW προσφέρει μέγιστη ελκτική πρόσφυση και ελεγχόμενη με ακρίβεια συμπεριφορά διατηρώντας συγχρόνως την αυξημένη μεταφορά ισχύος στον πίσω άξονα σε όλες τις περιπτώσεις. Με την ενεργοποίηση του 4WD Sport mode ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό ροπής κατανέμεται στους πίσω τροχούς ακόμα και σε ακραίες σπορ οδηγικές συνθήκες με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ευελιξία. Η γραμμική ανάπτυξη των πλευρικών δυνάμεων που είναι τόσο χαρακτηριστική στα μοντέλα Μ επιτρέπει επίσης την εκτέλεση ελεγχόμενων ντριφτ. Οι οδηγοί μπορούν να απενεργοποιήσουν το σύστημα DSC τελείως και να ενεργοποιήσουν το 2WD mode, όπου η κινητήρια ισχύς κατανέμεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Με το προαιρετικό M Traction Control, η ελκτική ισχύς μπορεί να προσαρμόζεται άριστα σε τρία στάδια σε αυτή τη ρύθμιση όπως και στα RWD μοντέλα. Αυτό το είδος μετάδοσης ισχύος χωρίς παρέμβαση από τα συστήματα ελέγχου πλαισίου για τη σταθεροποίηση του οχήματος επιτρέπει στους έμπειρους οδηγούς να απολαμβάνουν μία ‘καθαρόαιμη’ εμπειρία και να βελτιώνουν τις ικανότητες τους με τη βοήθεια του προαιρετικού M Drift Analyser.

Οι οδηγοί μπορούν να ρυθμίζουν και να αποθηκεύουν το επιθυμητό τους M xDrive mode στο πλαίσιο των δύο ανεξάρτητων M1 και M2 προγραμμάτων, μαζί με τις ρυθμίσεις για τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, την απόκριση των αμορτισέρ, τα χαρακτηριστικά διεύθυνσης, το σύστημα φρένων και λοιπές παραμέτρους. Κάθε διάταξη μπορεί να ανακτάται άμεσα οποιαδήποτε στιγμή, πατώντας ένα από τα δύο μπουτόν Μ στο τιμόνι.

Έξι μοντέλα, το καθένα με το δικό του χαρακτήρα

Με την προσθήκη δύο AWD εκδόσεων στη γκάμα, η BMW M GmbH προσφέρει τώρα μία απαράμιλλη ποικιλία μεσαίων μοντέλων υψηλών επιδόσεων. Οι BMW M3 Sedan  και BMW M4 Coupe  προσφέρουν το συνδυασμό της κίνησης στους πίσω τροχούς και εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Η κινητήρια ισχύς στην BMW M3 Competition Sedan και στην BMW M4 Competition Coupe επίσης μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, εδώ μέσω ενός οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic.

Η τετράδα αυτή πλαισιώνεται τώρα από τις νεοαφιχθείσες BMW M3 Competition Sedan με M xDrive και BMW M4 Competition Coupé με M xDrive. Ως εκ τούτου, η τελευταία γενιά μοντέλων ήδη περιλαμβάνει έξι οχήματα με διαφορετικούς χαρακτήρες, το καθένα με τη δική του αναλογία σπορ συμπεριφοράς και χρηστικότητας.

BMW M3 M4 Competition

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!