Δοκιμάζουμε το Opel Mokka-e

Με ατού τη σχεδίαση και την τεχνολογία του, το ηλεκτρικό B-SUV εισβάλλει με αποφασιστικότητα στην ελληνική αγορά

Δοκιμάζουμε το Opel Mokka-e

Με ατού τη σχεδίαση και την τεχνολογία του, το ηλεκτρικό B-SUV εισβάλλει με αποφασιστικότητα στην ελληνική αγορά

Για ορισμένους η «στροφή στην ηλεκτροκίνηση» αποτελεί σύνθημα ή μία υπόσχεση για το μέλλον. Για άλλους όμως είναι κομμάτι του «σήμερα». Όπως στην περίπτωση της Opel με το Mokka-e, το πρώτο της 100% ηλεκτρικό SUV. Και για να το αποδείξει, η γερμανική μάρκα αποφάσισε να το λανσάρει ταυτόχρονα με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel του νέου Mokka. Κάτι βέβαια που της επέτρεψε η χρήση της πλατφόρμας CMP του Ομίλου PSA, η οποία υποστηρίζει κάθε τεχνολογία κίνησης.

Αρκετοί κατασκευαστές θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οφείλουν να διαφέρουν αισθητά στην εμφάνιση από τα συμβατικά, ώστε να είναι ξεκάθαρη η «γραμμή» που τα χωρίζει. Στην περίπτωση του Mokka-e δεν υπήρχε αυτή η ανάγκη, καθώς έχουμε μπροστά μας ίσως ό,τι πιο φρέσκο αυτή τη στιγμή στα B-SUV. Και με την όψη του, στο Russelsheim ελπίζουν ότι θα αλλάξει την συντηρητική άποψη που είχε μέχρι σήμερα το κοινό για την Opel.

“Γεμίζει” το μάτι

Το μυστικό της εμφάνισης του compact SUV κρύβεται σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες αλλά και στις αναλογίες των διαστάσεών του. Η μακρόστενη μάσκα Opel Vizor με το νέο σήμα, εμπνευσμένη από το Manta, κάνει πρεμιέρα σε μοντέλο της μάρκας και ενώνει τα LED φωτιστικά σώματα. Ίδιας τεχνολογίας αλλά και σχεδίασης είναι τα πίσω φώτα, διχάζοντας το κοινό για το ποια είναι η πιο όμορφη γωνία για να κοιτάζεις το αυτοκίνητο. Το αμάξωμα είναι κατά 1 εκατ. πιο φαρδύ (στο 1,79 μ.) και έχει συνολικό μήκος μόλις 4,15 μέτρα (μειωμένο κατά 12,5 εκατ. σε σχέση με το πρώτης γενιάς μοντέλο). Παρά το μικρό μήκος, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 2 χιλ, χάρη στην τοποθέτηση των τροχών στα άκρα του αμαξώματος. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω, το Mokka-e δείχνει αρκετά μυώδες, αφήνοντας υποσχέσεις για αντίστοιχη οδική συμπεριφορά.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, με τις γερμανικές πινακίδες, το έντονο πράσινο κάνει αντίθεση με το μαύρο σε καπό-οροφή, συνδυασμός που τραβά ακόμη περισσότερο τα βλέμματα. Περίγραμμα από χρώμιο έχει χρησιμοποιηθεί στη μάσκα, αλλά και στο τόξο, πάνω από τα πλαϊνά παράθυρα, ενώ το λογότυπο «e» που εμφανίζεται στις μεσαίες κολώνες και την πόρτα του χώρου αποσκευών, αποτελεί την ένδειξη ότι έχουμε μπροστά μας την ηλεκτρική έκδοση του Mokka.

Ψηφιακό περιβάλλον

Πρεμιέρα στο Mokka κάτι το ψηφιακό ταμπλό της Opel. Το Pure Panel φέρει δύο οθόνες που έχουν κοινό πλαίσιο και δημιουργούν μία ενιαία επιφάνεια: αυτή στον πίνακα οργάνων έχει διαγώνιο 12 ίντσες και αυτή για το σύστημα πολυμέσων έως 10 ίντσες. Η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη ελαφρά προς τον οδηγό, ο οποίος στη βάση της θα συναντήσει εκτός από το διακόπτη για το κιβώτιο, τα κουμπιά για τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και τον επιλογέα των τριών προφίλ οδήγησης. Στο εσωτερικό συνυπάρχουν μαλακά και σκληρά πλαστικά, αλλά και μαύρες gloss επιφάνειες, όπως στην κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, με τη συναρμογή και τη συνολική εικόνα να ικανοποιεί. Επενδύσεις από alcantara και ένθετα στο ταμπλό και τις πόρτες σε απομίμηση ανθρακονήματος συνυπάρχουν στην πλούσια έκδοση Ultimate.

Μέσω των ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που ταιριάζει στο σωματότυπό του, ενώ απολαμβάνει καλή πλευρική στήριξη (από το προαιρετικό σπορ κάθισμα) και ικανοποιητική ορατότητα προς τα μπροστά και το πλάι. Και ενώ τα μικρά πίσω παράθυρα και οι φαρδιές κολώνες θα τον δυσκολέψουν στις μανούβρες, η κάμερα οπισθοπορείας έρχεται να δώσει τη λύση. Δύο ενήλικες θα βολευτούν στα πίσω καθίσματα, όμως το μικρό άνοιγμα καθυστερεί το «μπες-βγες». Ο χώρος αποσκευών των 310 λίτρων (με το διπλό δάπεδο) παίρνει καλό… βαθμό για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η μπαταρία δεν περιορίζει σημαντικά τον όγκο του από τα 350 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων.

Η πλατφόρμα CMP προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 30%, με τη βοήθεια και της χαμηλά τοποθετημένης μπαταρία. Το Mokka-e είναι κατά 300 κιλά βαρύτερο από το αντίστοιχο βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο, αγγίζοντας – μαζί με τον οδηγό – τα 1.600 κιλά. Κάτω από το καπό φωλιάζει το γνώριμο και από άλλα ηλεκτρικά του Ομίλου PSA μοτέρ των 136 ίππων (100 kW), το οποίο προσφέρει ροπή 260 Nm. Συνοδευόμενη από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ), η μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh υπόσχεται πλήρως φορτισμένη αυτονομία έως 324 χλμ. (στον κύκλο WLTP και στο πρόγραμμα Normal). Το κιτ φόρτισης επιτρέπει τη σύνδεση με οποιαδήποτε παροχή ρεύματος, από απλή οικιακή μέχρι ταχυφορτιστή 100 kW που φέρνει τη μπαταρία από το 0 στο 80% σε μόλις 30 λεπτά.

Στο δρόμο με το Mokka-e

Θέτοντας σε λειτουργία το μοτέρ από το κουμπί πίσω από το τιμόνι, απολαμβάνεις την ηρεμία του να οδηγείς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η ησυχία από τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα συνοδεύεται από αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης, καλή ηχομόνωση και επαρκή πληροφόρηση από το τιμόνι. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει έντονα, με την ευθύνη να «πέφτει» και στους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής. Χωρίς να είναι σπορ και παρά την παρουσία χειμερινών ελαστικών στο «γερμανικό» Mokka-e, η συμπεριφορά του ικανοποιεί τον μέσο οδηγό. Απαιτείται πάντως ένα διάστημα εξοικείωσης με τα φρένα, καθώς θα πρέπει να πατήσεις πιο έντονα το πεντάλ από το σύνηθες για να είναι αποτελεσματικά.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα ανάλογα με το αν θέλει να κάνει εξοικονόμηση ενέργειας ή να κινηθεί γρήγορα. Στα δύο πρώτα (Normal και Eco) το Mokka-e αντιδρά αργά στο πάτημα του γκαζιού – καθώς περιορίζονται η ισχύς και η ροπή του μοτέρ –  και δεν σου δίνει την αίσθηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Στο προφίλ Sport τα πράγματα βελτιώνονται σαφώς και οι χρόνοι για μία έντονη επιτάχυνση ή μία προσπέραση μειώνονται αισθητά. Σε κάθε περίπτωση, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η αυτονομία, ενώ ο χρόνος για την ολοκλήρωση του «σπριντ» 0-100 χλμ/ώρα είναι 9 δευτερόλεπτα.

Ως αστικό SUV, το Mokka-e είναι προορισμένο να κινείται κυρίως μέσα στην πόλη. Ο συγκεκριμένος περιορισμός τίθεται και από το μέγεθος της μπαταρίας. Πάντως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και οι προστατευτικές ποδιές του επιτρέπουν να εκδράμει, πατώντας σε χωμάτινο τερέν.

Του… πάει η πόλη

Οδηγώντας μέσα στην πόλη με το πρόγραμμα Eco, η κατανάλωση ενέργειας φλερτάρει με τις 15-16 kWh ανά 100 χλμ, ένδειξη αρκετά κοντά σε αυτή που ανακοινώνει η Opel για τον μεικτό κύκλο (17,4 kWh/100 χλμ). Πλήρως φορτισμένη, η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία τουλάχιστον 300 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Με το κουμπί «Β», δίπλα στον επιλογέα του κιβωτίου, λειτουργεί πιο έντονα το σύστημα ανάκτησης ενέργειας όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι και φορτίζεται πιο γρήγορα η μπαταρία.

Όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα περιθώρια για οικονομία είναι μικρότερα στον αυτοκινητόδρομο, ιδίως αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας υποχωρεί αρκετά πιο γρήγορα, με την κατανάλωση να κυμαίνεται από 23 έως25 kWh/100 χλμ και την αυτονομία να υποχωρεί κατά μέσο όρο στα 200 χλμ.

Στην Opel ασχολήθηκαν όχι μόνο με την εμφάνιση του Mokka-e ή τις δυνατότητες συνδεσιμότητας που προσφέρει το σύστημα πολυμέσων. Το εξόπλισαν και με πλούσια γκάμα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού: από την ημι-αυτόνομη οδήγηση χάρη στο ρυθμιζόμενο cruise control με λειτουργία stop and go και το Active Lane Positioning που διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, έως την πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών και τα ρυθμιζόμενα φώτα IntelliLux LED matrix που φωτίζουν εξαιρετικά χωρίς να τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς.

Επιλέγοντας το ιδανικό Mokka-e

Το αυτοκίνητο δοκιμής φέρει το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Ultimate, με τροχούς 18 ιντσών, πλαίσιο χρωμίου στην μάσκα Opel Vizor, ασημί προστατευτικές ποδιές στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα. Στο εσωτερικό συναντάμε το ψηφιακό ταμπλό Opel Pure Panel με τις δύο οθόνες, επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, πλήρως ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, θερμαινόμενο τιμόνι.

Ο πλούσιος εξοπλισμός σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης επηρεάζει φυσιολογικά την τιμή του Mokka-e: η έκδοση Ultimate κοστίζει 39.600 ευρώ ή 34.810 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Χωρίς να του λείπουν τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, το βασικό Mokka-e Edition δείχνει η πιο συμφέρουσα επιλογή. Πωλείται προς 34.600 ευρώ, με την τιμή να υποχωρεί κάτω από τα 30.000 ευρώ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά (29.020 ευρώ).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!