Τα νέα όρια εκπομπών CO2 για την είσοδο στο Δακτύλιο

Τι ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα αλλά και τα νέα που είναι εναρμονισμένα με τον πρωτόκολλο WLTP

Τα νέα όρια εκπομπών CO2 για την είσοδο στο Δακτύλιο

Τι ισχύει για τα παλαιότερα αυτοκίνητα αλλά και τα νέα που είναι εναρμονισμένα με τον πρωτόκολλο WLTP

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπεγράφη από τους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, καθώς και από τους Υφυπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γεώργιο Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριο Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Ιωάννη Κεφαλογιάννη, επέρχεται τροποποίηση στα «Μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας επιβατηγών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στο μικρό και μεγάλο δακτύλιο της Αθήνας».

Παραμένει το όριο των 140 γρ. CO2 ανά χλμ. (με βάση τον κύκλο δοκιμών NEDC) για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά έως τα τέλη του 2020, ενώ για όσα ταξινομούνται από την 1/1/2021 και μετά, το όριο αυξάνεται στα 175 γρ/χλμ (σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP).

Υπενθυμίζεται, ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που έχουν μηδενικούς ρύπους αλλά και τα plug-in υβριδικά που έχουν αρκετά χαμηλούς, κυκλοφορούν ελεύθερα στο Δακτύλιο.

Όταν επανέλθει λοιπόν το μέτρο εφαρμογής του Δακτυλίου (ανεστάλη λόγω της πανδημίας του κορονοϊού), επιτρέπεται η κυκλοφορία χωρίς κανένα περιορισμό:

α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (euro 5 και euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle/ NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31.12.2020,

β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνηση τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή, συνδυασμένου, ή σταθμισμένη συνδυασμένου, κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων-Bi-fuel, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-New European Driving Cycle/ NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως την 31.12.2020,

γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01.01.2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου-Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων-Worldwide Light Test Procedure/WLTP)».

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά: «Η στροφή στις “πράσινες” μετακινήσεις κρατά το κλειδί για πιο βιώσιμες πόλεις. Η Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς πρακτικές ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με την υιοθέτηση του διεθνούς προτύπου WLTP, τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, ανεξαρτήτως αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά με εξωτερική φόρτιση, εισέρχονται ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, δίνοντας το σήμα ότι προχωρούμε σταθερά και με συνεκτικό σχεδιασμό προς λιγότερο ρυπογόνες μετακινήσεις».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!