Τεράστια εργοστάσια: Πώς το Volkswagen Group σκοπεύει να μειώσει το κόστος των μπαταριών

Συνεργασία με εταιρείες πετρελαιοειδών για την τοποθέτηση δικτύου ταχυφορτιστών στην Ευρώπη

Τεράστια εργοστάσια: Πώς το Volkswagen Group σκοπεύει να μειώσει το κόστος των μπαταριών

Συνεργασία με εταιρείες πετρελαιοειδών για την τοποθέτηση δικτύου ταχυφορτιστών στην Ευρώπη

Το στρατηγικό της πλάνο τόσο για την μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όσο και για την απλοποίηση της διαδικασίας φόρτισης των μπαταριών τους, δημοσιοποίησε ο Όμιλος Volkswagen. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης Power Day, παρουσιάστηκαν τα βήματα που θα γίνουν σε βάθος δεκαετίας.

Μέχρι το 2030, ο «οδικός χάρτης» του Volkswagen Group προβλέπει την λειτουργία επί ευρωπαϊκού εδάφους 6 γιγαντιαίων εργοστασίων μπαταριών, συνολικής ετήσιας παραγωγής 240 GWh. Η απλούστευση της διαδικασίας παραγωγής (όπως η κοινή κυψέλη που θα εφαρμοστεί από το 2023), η εκτεταμένη ανακύκλωση και ο μεγάλος όγκος παραγωγής μπαταριών, αναμένεται – σύμφωνα με τα στελέχη του γερμανικού ομίλου – να οδηγήσει στην μείωση του κόστους έως 50%, αρκετά κάτω από τα 100 ευρώ ανά kWh. Κάτι που σημαίνει ότι μία μπαταρία 80 kWh ενός ηλεκτρικού SUV που προσφέρει σήμερα αυτονομία 500 χλμ. θα κοστίζει λιγότερο από 7.000 ευρώ.

Το πρώτο από τα 6 εργοστάσια ανήκει στην εταιρεία Northvolt και θα λειτουργεί στη βόρεια Σουηδία, με τη δυνατότητα παραγωγής του να φθάνει σταδιακά τις 40 GWh. Το δεύτερο υπό τη διεύθυνση της Volkswagen βρίσκεται στο Salzgitter της Γερμανίας, ενώ για τα υπόλοιπα 4 δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη η τοποθεσία τους. Σε όλα, η απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία τους θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές.

Παράλληλα με τα βήματα για την μείωση του κόστους παραγωγής των μπαταριών, η Volkswagen δίνει έμφαση στην ανάπτυξη μεγάλου δικτύου ταχυφορτιστών παγκοσμίως, καθώς αποτελεί σημαντική προϋπόθεση για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικά για την Ευρώπη, έχει συμφωνήσει με τις εταιρείες BP στην Μ. Βρετανία, την  Iberdrola στην Ισπανία και την Enel στην Ιταλία. Στόχος η δημιουργία 18.000 σημείων ταχυφόρτισης στη Γηραιά Ήπειρο, συμπεριλαμβανομένων όσων ανήκουν στην κοινοπραξία Ionity.

«Στόχος μας είναι να μειώσουμε το κόστος και την πολυπλοκότητα των μπαταριών, ενώ παράλληλα να αυξήσουμε την αυτονομία και την απόδοσή τους», ανέφερε ο Thomas Schmall, μέλος του ΔΣ του Volkswagen Group και υπεύθυνος για τον τομέα της Τεχνολογίας. «Τότε η ηλεκτροκίνηση θα καταστεί προσιτή σε όλους και η κυρίαρχη μορφή μετακίνησης».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!