Νέο Toyota Yaris Cross: Τετρακίνητο «SUV τσέπης»

Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και ποιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το καπό του

Νέο Toyota Yaris Cross: Τετρακίνητο «SUV τσέπης»

Πότε θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και ποιος κινητήρας βρίσκεται κάτω από το καπό του

«Made in France» είναι το Yaris Cross, η crossover παραλλαγή του σουπερμίνι της Toyota. Η γραμμή παραγωγής του βρίσκεται στο εργοστάσιο της Βαλενσιέν, με ετήσιο ρυθμό παραγωγής 300.000 αυτοκίνητα.

Τα πρώτα Yaris Cross αναμένεται να φθάσουν στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι. Η τιμή του παραμένει άγνωστη, όχι μόνο στη χώρα μας αλλά στην υπόλοιπη Ευρώπη. Οι εκτιμήσεις πάντως είναι ότι σε σχέση με αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού του Yaris θα είναι κατά 3.000-4.000 ευρώ ακριβότερο.

Το Yaris Cross έχει κοινή πλατφόρμα με το Yaris, την GA-B. Δεν είναι απλά όμως μία υπερυψωμένη έκδοση του δημοφιλούς σουπερμίνι, καθώς έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα αλλά και χαρακτηριστικά όπως το προαιρετικό σύστημα 4×4.

Το εσωτερικό έχει κοινά σημεία με το νέο Yaris, είναι πάντως πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό. Ένα στοιχείο εξοπλισμού που διαθέτει και συνήθως συναντάμε στα μεγάλα SUV, είναι η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών, που ανοίγει αυτόματα και διευκολύνει όσους π.χ. κρατούν τσάντες και στα δυο τους χέρια.

Το μεταξόνιο (2,56 μ), είναι ίδιο με αυτό του Yaris, όμως το αμάξωμα του Yaris Cross είναι κατά 24 εκατ. μακρύτερο (στα 4,18 μ.), κατά 2 εκατ. φαρδύτερο και κατά 9 εκατ. ψηλότερο. Ακόμη και στις εκδόσεις χωρίς την τετρακίνηση AWD-i, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 3 εκατ. και τα πλαστικά προστατευτικά του προσφέρουν δυνατότητα κίνησης μακριά από το ασφαλτοστρωμένο δίκτυο.

Η Toyota τοποθέτησε ηλεκτρική τετρακίνηση στο Yaris Cross, για να μειωθεί ο χώρος που καταλαμβάνει και το βάρος που προσθέτει. Όταν το αυτοκίνητο εκκινά ή επιταχύνει περνά στους πίσω τροχούς μέρος της διαθέσιμης ροπής, ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες το Yaris Cross είναι προσθιοκίνητο, ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση. Σε συνθήκες χαμηλής πρό πρόσφυσης, η τετρακίνηση ενεργοποιείται αυτόματα.

Το Yaris Cross είναι αποκλειστικά υβριδικό, κάνοντας χρήση την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της Toyota. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.5 βενζίνης, κύκλου Atkinson, ισχύος 116 ίππων. Η προσθιοκίνητη έκδοση εκπέμπει 120 γρ. CO2 ανά χλμ στον κύκλο WLTP, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας (η τετρακίνητη έκδοση έχει εκπομπές CO2 περίπου στα 135 γρ/χλμ).

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!